vrijdag 25 november 2011

FFwD: gekruide olijven

  



 Ik ben niet helemaal mijn afspraak nagekomen om afgelopen zaterdag te bloggen. Dat kwam omdat mijn man de computer mee had voor een beurs. Daar heeft hij een presentatie gegeven waarbij hij zijn fotowerk toonde (hij is namelijk een erg goede fotograaf (en ik ben slechts licht bevooroordeeld), mocht je zijn werk willen zien dan kun je dat vinden op: www.janssen-fotografie.nl). 
Maar dat had wel tot gevolg dat ik geen computer tot mijn beschikking had en dus niet kon bloggen. Vandaag stond de computer er weer en hier blog ik dan.
In Amerika was het gisteren thanksgiving en persoonlijk vind ik dat een inspirerende gedachte. Om een dag speciaal in te richten om te vieren hoe dankbaar je bent voor wat je hebt. 
Daarom hadden we geen onderwerp in French Fridays with Dorie. We mochten zelf een recept uit het boek kiezen. 
Woensdag was ik gastvrouw bij een gezellige damesavond en dus moest ik zorgen voor de hapjes. Ik heb het boek erbij gepakt en heb onder andere de gekruide olijven gemaakt. 
Het was een groot succes, behalve dan het feit dat ik de pitjes er vergeten uit te halen (OEPS). En ze smaakten niet alleen lekker (en roken heerlijk), maar ze zagen er ook geweldig uit in een weckpot.
De afspraak tussen de volgers van FFwD is dat wij onze recepten niet zelf publiceren.
Er zijn echter anderen die dat wel doen en een voorbeeld van het recept is te vinden op: 
En vergeet niet je partner olijven te laten eten voordat je elkaar kust (knoflook!!!).



Geen opmerkingen: