donderdag 8 december 2011

FFwD: met snijbiet gevulde varkenshaas.

  

Dit zou met snijbiet gevulde varkenshaas moeten zijn, maar helaas. Geen snijbiet te vinden. Dus ben ik maar bij de groenten gaan zoeken naar iets wat het zou kunnen vervangen. En toen zag ik de verse spinazie ligen. Niet helemaal hetzelfde, maar voor mij een prima vervanger. En het eindresultaat was heerlijk. Niet alleen wij als ouders vonden dat, maar ook onze kinderen.
En niet alleen smaakte het lekker, het was ook eenvoudig te bereiden. Ongeveer 15 minuten voorbereiding en vervolgens de oven in. De baktijd die Dorie in haar boek heeft aangegeven was voor mij te kort, dus die heb ik met 10 minuten verlengt. Maar toen had ik ook een mals en sappig stuk vlees.
We hebben er aardappelpuree en witte bonen in tomatensaus bij gegeten.
Die laatste had ik niet zelf gemaakt, maar ik heb op 24kitchen, waar ik redelijk verslaafd aan ben, gezien hoe ik dat kan bereiden. Dus dat staat zeker op mijn to-do list.
Maar dan wel met tomaten uit mijn eigen moestuin. Dat project gaat ook steeds een stapje verder. De rozen zijn gepland en de fruitstruiken ook. Ik heb nog geen foto's want het is hondeweer. Mocht binnenkort het zonnetje weer gaan schijnen, dan zet ik ze weer op de site.
Niet dat er al veel te zien is, want de rozen staan met hun stammetjes net boven de gornd. O, ik kan niet wachten tot het zomer is.

Maar, terug naar French fridays with dorie, het is niet de bedoeling dat we het recept geven, maar een vergelijkbaar recept met boerenkool in plaats van spinazie is te vinden op:
http://www.thecleanplateclubblog.com/2011/01/around-my-french-table-stuffed-pork.html.

En vindt je het leuk om te kijken wat andere hebben gemaakt, dan kun je dat vinden op:
http://www.frenchfridayswithdorie.com/?p=929

Prettig weekend en het eindresultaat:



Geen opmerkingen: