donderdag 26 januari 2012

FFwD: bouilon gestoofde aardappelen

  

Het is inmiddels al weer twee weken geleden, sinds ik voor het laatst geblogged heb. Het is dan ook zo druk. Mijn zaden moeten besteld worden en ik moet wel zeker zijn welk ras (en er zijn veel rassen, dus dat is niet zo eenvoudig). En ik wil zonder bestrijdingsmiddelen of kunstmest groeien. Dus daar dien ik mij dan ook in te verdiepen. Soms is de oplossing om planten te combineren om de pest te vermijden. Maar die zaden moet ik nu dan ook bestellen. Volg je het nog een beetje?
En het ergste van alles. Ik ben net pas klaar met het zaaigoed van Februari. Maart en April, de drukste zaaimaanden, moeten nog uitgezocht worden. Niet dat ik klaag, het is geweldig om te doen, maar het is wel veel werk. Daardoor kan het zijn dat ik wat minder dan normaal blog.
Ik ben trouwens al wel aan het kweken en heb mijn eerste groente geoogst: tuinkers. Dat was dan ook niet zo moeilijk en toch lekker te eten bij een boterham met kaars.

Maar daarom zat ik nu niet achter de computer. French Fridays with Dorie maakte in bouillon gestoofde aardappelen voor vandaag. Het was heerlijk, echt een aanrader. Iets compleet anders met de "normale gekookte" aardappel.
En omdat het zo lekker was, vraag ik me dan toch weer af hoe het zou smaken met mijn speciaal uitgekozen pootgoed. Dat ga ik zeker nog eens uitproberen.
Ook mijn gezinsleden waren enthousiast, hoewel mijn man opmerkte dat hij een gewone gekookte aardappel ook heel lekker vindt. Het is in ieder geval een feestelijk recept, vol van smaak.I

Als je wilt zien wat de andere koks ervan gemaakt hebben kun je dat zien op onderstaande link:
http://www.frenchfridayswithdorie.com/?p=974

Prettig weekend!




Geen opmerkingen: