donderdag 12 april 2012

Sardine salade

  
Na een paar weken waarin ik weinig geblogd heb ben ik terug (tenminste dat hoop ik). Het was een gekkenhuis hier, met veel dingen die speelden, maar hopelijk gaan we weer terug naar normaal (wat dat ook moge zijn).

French Fridays with Dorie had deze week een sardinesalade gepland. Goed voor mijn Omega-3 inname, dus heb ik mijn hengeltje gepakt en de dobber uitgegooid (grapje, sardines zijn hier in ieder geval niet te vangen).
Het was ook een erg makkelijk recept. Het originele recept bevatte een hoop citroensap. Na proeven heb ik besloten daar een stuk minder van te gebruiken. Een klein kneepje (zoals je kunt zien op de foto), was voor mij, na proeven, ruim voldoende.

Ik vond de smaak erg lekker. Lekker op de boterham tijdens de lunch en nog een klein beetje over voor morgen. Mijn kinderen hadden namelijk besloten niet te proeven, dus ik eet lekker hun portie ook op. Ik denk zeker een leuk recept voor een feestje, om op een toastje te smeren. Zeker een aanrader.

Wanneer je nieuwsgierig bent of de rest van onze groep het ook lekker vond, kun je kijken op:
www.frenchfridayswithdorie.com.

Prettig weekend.


Geen opmerkingen: