dinsdag 15 mei 2012

Teusdays with Dorie: Kleverige pecan rolletjes

  

Het is een Dorie Dinsdag en deze keer maakten we: sticky pecan buns oftewel kleverige pecan roleltjes. Een brioche deeg met pecans, suiker en veel, heel veel boter.
Het was verschrikkelijk om te maken. En weet je waarom? Ik ben namelijk nog niet in het bezit van een kitchen aid of zoiets. Enkel een handmixer. En het mixen van een goed brioche deeg neemt heel veel tijd in beslag.
Maar het resultaat is dan ook geweldig. De rolletjes zijn knapperig en ondanks dat het een enorme hoeveelheid boter bevat (had ik dat al eerder geschreven), proeft het niet vet. Het is echt heel lekker.
Het enige wat niet helemaal ging zoals verwacht was het lossen. De bedoeling was dat bij het lossen het als een taart bijeen zou blijven. Maar bij mij kwamen alle rolletjes er apart van elkaar uit. Ik weet niet waar dat door kwam, maar het goede nieuws is dat het recept twee porties beschreef en er dus nog een rol in de diepvries ligt. Dat ga ik mooi nog een keer deze maand uitproberen.
Een lekker recept dus.

Als je nieuwsgierig bent hoe je het maakt dan kun je dat terugvinden (in het Engels) op de blog van Nicole: http://cookiesonfriday.blogspot.com/

Het is een hoop werk, maar erg lekker. (En pap, jammer voor jou, maar je was net weg. Kom later deze maand nog maar een keertje proeven).
Het eindresultaat:


Geen opmerkingen: