woensdag 6 november 2013

4Pure4lunch: Nije kaas tosti

In mijn koelkast had ik nog een heerlijk stukje Nije kaas van de Landwinkel in Oss. Overgebleven van de zondagmiddagborrel (en dat gebeurt zelden). Het stukje kaas keek mij zo smakelijk aan. Dit kon ik niet laten liggen. Omdat het bijna lunch tijd was heb ik er een overheerlijke tosti van gemaakt. Met walnoten en appelstroop, een heerlijke combinatie met de Nije kaas. En nu maar hopen dat er volgende week weer een stukje overblijft. Ik zal dit lekkere recept voor de lunch met jullie delen:

Ingrediënten voor 2 tosti's:

  • 4 sneetjes brood;
  • half Nije kaas;
  • 6 walnoten;
  • 2 eetlepels appelstroop
Materialen:
  • Tostiapparaat;
  • Notenkraker (als je hele walnoten hebt);
Bereiding:
Snijdt de Nije kaas in dunne reepjes. Hak de walnoten fijn. Beleg twee sneeën brood met de Nije kaas. Verdeel over de Nije kaas de appelstroop (ongeveer 1 eetlepel per snee). 
Verdeel de walnoten over de appelstroop. Leg op elke belegde snee brood een van de nog niet gebruikte boterhammen. 
Stop de boterhammen in het tostiapparaat en laat 5 minuten, of zo lang als nodig is om de Nije kaas te laten smelten, grillen.

Tips:
  • Is de Landwinkel niet in de buurt, of verkopen ze daar de Nije kaas (nog) niet, dan kun je deze kaas vervangen door Brie of Camembert;
  • Heb je geen tostiapparaat, dan kun je ook prima een grillpan of een gewone koekenpan op het gas gebruiken. Zorg dan wel dat je halverwege de tosti draait;
  • Dit gerecht is heerlijk met een echt boerenbrood dat je zelf snijdt.

4Pure: Nije kaas tosti

Geen opmerkingen: